Theorie les 3

Wordgap: https://en.wikipedia.org/wiki/Word_gap

Onbewust Bekwaam – Maslow: https://mijndoelenstellen.nl/oplossingen/de-leerfasen-van-maslow/

Sandwich model feedback: https://www.mindacademy.nl/nlp/sandwich-feedback-model

Scaffolding: https://wij-leren.nl/scaffolding.php 

Verschil tussen ontwikkelingskansen creëren en grijpen: https://www.silopschool.nl/files/Themas/Pleisters-en-zalfjes/pleisters-en-zalfjes_kansen-grijpen-en-kansen-creeren.pdf 

Planning / dagschema:

Basis interactievaardigheden:

Sensitieve responsiviteit, Respect voor autonomie en Structureren en grenzen stellen.

voorbeelden:

https://www.kijk-mij-nou.nl/sensitieve-responsiviteit/

https://www.kiddo.net/interactievaardigheden-van-gastouders-respect-voor-de-autonomie/1026524

http://www.samenspelopdebso.nl/handleiding/structureren-en-grenzen-stellen/

Drie rollen van PM-er in spelen van kinderen:

1- Adviseur
2- Spelleider
3- Meespeler

Huiswerk:

Les 6

De wachtkamer

Bizar! Zou jij zomaar opstaan als je een belletje hoort? 👀. MINDF*CK zelf meemaken? Koop dan nu je kaarten via www.mindfucklive.nl !

Geplaatst door Mindfck op Zaterdag 17 maart 2018

Dit is gedrag conditioneren. Dat doen we ik de groep ook. bv met planning, liedjes starten, etc..

Verschillende hoeken en bakken. Verrijk ze af en toe.

Tips van Suzanne: 

  • Verrijk de hoeken regelmatig, maar verander ook weer niet teveel. Als je zelf telkens in de Jumbo komt als alles anders is, is dat ook niet fijn.
  • Als je de ruimte niet hebt voor hoeken, kan je ook bv bakken gebruiken.
  • Stap uit het hokjes denken en creëer wat mogelijk is.

Daarna alle verteltassen gedeeld met elkaar.

Thuiswerk:

Scroll naar boven