Theorie les 3
Wordgap: https://en.wikipedia.org/wiki/Word_gap
Onbewust Bekwaam – Maslow: https://mijndoelenstellen.nl/oplossingen/de-leerfasen-van-maslow/
Sandwich model feedback: https://www.mindacademy.nl/nlp/sandwich-feedback-model
Scaffolding: https://wij-leren.nl/scaffolding.php
Verschil tussen ontwikkelingskansen creëren en grijpen: https://www.silopschool.nl/files/Themas/Pleisters-en-zalfjes/pleisters-en-zalfjes_kansen-grijpen-en-kansen-creeren.pdf
Planning / dagschema:
Basis interactievaardigheden:
Sensitieve responsiviteit, Respect voor autonomie en Structureren en grenzen stellen.
voorbeelden:
https://www.kijk-mij-nou.nl/sensitieve-responsiviteit/
https://www.kiddo.net/interactievaardigheden-van-gastouders-respect-voor-de-autonomie/1026524
http://www.samenspelopdebso.nl/handleiding/structureren-en-grenzen-stellen/
Drie rollen van PM-er in spelen van kinderen:
1- Adviseur
2- Spelleider
3- Meespeler
Huiswerk:
Les 6
De wachtkamerBizar! Zou jij zomaar opstaan als je een belletje hoort? 👀. MINDF*CK zelf meemaken? Koop dan nu je kaarten via www.mindfucklive.nl !
Geplaatst door Mindfck op Zaterdag 17 maart 2018
Dit is gedrag conditioneren. Dat doen we ik de groep ook. bv met planning, liedjes starten, etc..
Verschillende hoeken en bakken. Verrijk ze af en toe.
- Verrijk de hoeken regelmatig, maar verander ook weer niet teveel. Als je zelf telkens in de Jumbo komt als alles anders is, is dat ook niet fijn.
- Als je de ruimte niet hebt voor hoeken, kan je ook bv bakken gebruiken.
- Stap uit het hokjes denken en creëer wat mogelijk is.
Daarna alle verteltassen gedeeld met elkaar.
Thuiswerk: